Field-of-view tests for a virtual cockpit application
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
Field-of-view tests for a virtual cockpit application
The virtual cockpit application aims to perform ergonomics studies on future aircraft cockpits, directly from digital mock-ups. This is made possible by immersing a user in a digital mock-up with the help of virtual reality devices. The challenge is then to reproduce a realistic and exact visual environment. To do that, some visual criteria have to be determined: the necessary values of visual ...
متن کاملFlight Tests of a 3-D Perspective-View Glass-Cockpit Display for General Aviation Using GPS
A display that takes advantage of the threedimensional positioning data available from differential GPS has been flight tested on a general aviation aircraft. This glass-cockpit instrument provides a natural, “out the window” view of the world, making the horizon, runway, and desired flight path visible to the pilot in instrument flight conditions. The flight path is depicted as a series of sym...
متن کاملapplication of upfc based on svpwm for power quality improvement
در سالهای اخیر،اختلالات کیفیت توان مهمترین موضوع می باشد که محققان زیادی را برای پیدا کردن راه حلی برای حل آن علاقه مند ساخته است.امروزه کیفیت توان در سیستم قدرت برای مراکز صنعتی،تجاری وکاربردهای بیمارستانی مسئله مهمی می باشد.مشکل ولتاژمثل شرایط افت ولتاژواضافه جریان ناشی از اتصال کوتاه مدار یا وقوع خطا در سیستم بیشتر مورد توجه می باشد. برای مطالعه افت ولتاژ واضافه جریان،محققان زیادی کار کرده ...
15 صفحه اولan application of fuzzy logic for car insurance underwriting
در ایران بیمه خودرو سهم بزرگی در صنعت بیمه دارد. تعیین حق بیمه مناسب و عادلانه نیازمند طبقه بندی خریداران بیمه نامه براساس خطرات احتمالی آنها است. عوامل ریسکی فراوانی می تواند بر این قیمت گذاری تاثیر بگذارد. طبقه بندی و تعیین میزان تاثیر گذاری هر عامل ریسکی بر قیمت گذاری بیمه خودرو پیچیدگی خاصی دارد. در این پایان نامه سعی در ارائه راهی جدید برای طبقه بندی عوامل ریسکی با استفاده از اصول و روش ها...
Manipulation of Field of View for Hand-Held Virtual Reality
Today, hand-held computing and media devices are commonly used in our everyday lives. This paper assesses the viability of hand-held devices as effective platforms for “virtual reality.” Intuitively, the narrow field of view of hand-held devices is a natural candidate factor against achieving an effective immersion. In this paper, we show two ways of manipulating the visual field of view (perce...
متن کاملذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Journal of Electronic Imaging
سال: 2006
ISSN: 1017-9909
DOI: 10.1117/1.2189211